Täydelliset Laatugrillit.fi-sivuston sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot.
Laatugrillit.fi on verkkokauppa, jossa tuotteiden myyjänä on OUTrading Oy (Y-tunnus 2394033-7).
Laatugrillit.fi myy kodinrakentamisen ja - sisustamisen tuotteita täysi-ikäisille
yksityishenkilöille sekä yrityksille ja organisaatioille.
Kaikki varastotuotteet on mahdollista tilata kotiin kannettuna tai noutaa
Laatugrillit.fi -varastosta. Toimitus Postiin on mahdollista, jos toimitus painaa alle 35 kg.
Tuotetiedoissa
ilmoitetaan aina tuotteen mahdolliset toimitustavat, jotka ovat
voimassa siinä tapauksessa, että tilaus sisältää ainoastaan kyseisen
tuotteen.
Mikäli varastotuotteita sisältävä tilaus sisältää
useamman kuin yhden tuotteen, toimitamme koko tilauksen
yhteislähetyksenä. Tällöin järjestelmämme ilmoittaa automaattisesti
toimitustavan sekä toimituskustannukset.
Toimitusmyyntituotteiden
osalta hyödynnämme toimituksissamme pääsääntöisesti tavarantoimittajien
sekä tehtaiden voimassa olevia kuljetussopimuksia, jolloin toimitustapa
on tavarantoimittajakohtainen.
HUOM! Tuotetiedoissa ilmoitettu
toimitustapa sekä toimituskustannukset ovat voimassa vain siinä
tapauksessa, että tilaus sisältää ainoastaan kyseisen tuotteen.
Kun
samalta tavarantoimittajalta tilataan useita eri tuotteita
samanaikaisesti, tilaus toimitetaan yhteislähetyksenä.
Yhteislähetyksessä järjestelmämme ilmoittaa automaattisesti koko
tilauksen toimituskustannukset.
Tarjouspyyntötuotteet
vaativat asiakkaalta tilausta koskeviin lisätietokenttiin vastaamisen
ennen varsinaisen tilauksen tekemistä. Vastaamme asiakkaan lähettämiin
tarjouspyyntöihin 3 arkipäivän sisällä tarjouspyynnön
vastaanottamisesta. Kun asiakas on saanut vastauksen tarjouspyyntöönsä,
hänellä on 14 päivää aikaa vahvistaa tilauksensa.
Tarjouspyynnön
voi lähettää ainoastaan tuotteesta, jonka yhteydessä on maininta
"tarjouspyyntötuote". Muiden tuotteiden tarjouspyyntöihin emme vastaa.
Tarjouspyyntöjen lähettäminen sekä tarjouspyyntötuotteiden tilaaminen vaatii asiakkaan rekisteröitymisen.
Esitilaus
on ostotapahtuma, jossa asiakas tekee tilausta koskevan sopimuksen
suoraan tavarantoimittajan kanssa. Esitilaustuotteiden osalta toimimme
tilauksen välittäjänä ja asiakas tekee varsinaisen tilaussopimuksen
suoraan tavarantoimittajan kanssa.
Kun toimitustavaksi valitaan kotiin toimitus, asiakas saa tuotteen ilmoittamaansa toimitusosoitteeseen.
Kotiin toimitettavat tuotteet kuljetetaan kohdeosoitteeseen, mutta
toimitukseen ei kuulu esimerkiksi tuotteen siirtäminen rakennuksen
yläkertaan.
Asiakkaan tulee varmistaa, että toimituskohteessa on
henkilö vastaanottamassa lähetyksen sovittuna ajankohtana.
Vastaanottajan tulee tarkastaa lähetys ja kuitata se vastaanotetuksi.
Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta GSM-numerosta, emme ole
velvoitettuja toimittamaan tavaraa.
Jos toimitus viivästyy sen
takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran
säilyttämisestä aiheutuvat maksut peritään asiakkaalta. Mikäli
vastaanottajaa ei ole tavoitettu 7 vuorokauden kuluessa, palautetaan
tavarat toimittajille ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan
asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan
asiakkaalle.
Toimituksen mukana seuraa rahtikirja tai lähete.
Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on
rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Nämä
kuljetusasiakirjat kannattaa aina säilyttää.
Laatugrillit.fi-varasto sijaitsee Porvoossa osoitteessa Veckjärventie 3, 06150 Porvoo.
Varasto on avoinna maanantaista perjantaihin klo 09-15 / Sopimuksen mukaan.
Saat sähköpostilla ilmoituksen, kun tilauksesi on noudettavissa.
Tavaran saa myymälästä tilausvahvistuksessa esitettyä tilausnumeroa vastaan.
Varmistaaksemme toimituksen turvallisuuden pyydämme asiakasta todistamaan henkilöllisyytensä
kuvallisella henkilötodistuksella.
Toimitus
Postiin on mahdollista, jos toimitus painaa alle 35 kg. Kun
toimitustavaksi on valittu nouto Postista, asiakas saa tilauksen
saapumisesta ilmoituksen kirjeitse.
Posti säilyttää tuotteita veloituksetta 2 kalenteriviikkoa niiden saapumisesta, minkä jälkeen paketti
palautuu lähettäjälle.
Tuotetiedoissa
ilmoitetut toimituskustannukset ovat voimassa vain siinä tapauksessa,
että tilaus sisältää ainoastaan kyseisen tuotteen.
Mikäli
tilauksessa on useampi kuin yksi tuote laskee järjestelmämme
automaattisesti tilauksen yhteispainon ja ilmoittaa tilauksen
toimitusmaksun. Lopullinen toimitusmaksu tulee tarkistaa ostoskorista.
Kun
tilaus sisältää samalta tavarantoimittajalta useamman kuin yhden
tuotteen, toimitamme koko tilauksen yhteislähetyksenä.
Yhteislähetyksessä järjestelmämme ilmoittaa automaattisesti oikeat
toimituskustannukset.
Nämä toimitusehdot koskevat ainoastaan
Manner-Suomeen toimitettavia tilauksia. Mikäli tuotteita tilataan
Ahvenanmaalle, saaristoalueille tai ulkomaille, tulee asiakkaan ottaa
ensin yhteyttä asiakaspalveluun, josta varmistamme onko toimitus
mahdollinen ja aiheuttaako se lisäkustannuksia.
Tuotekohtaiset, toimituspaikan maantieteellistä sijaintia koskevat erityisehdot ilmoitetaan aina
tuotetietojen yhteydessä.
1.6 Toimitusaika
Tuotteiden
toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti. Toimitusaika on mainittu
tuotetietojen yhteydessä työpäivinä. Tuotteiden toimitusaika on
pääsääntöisesti 3-10 päivää. Osalla erikoistilaus- tai uutuustuotteista
on pidempi toimitusaika. Pienemmät tuotteet toimitetaan logistisista
syistä perille nopeammin kuin isokokoiset tuotteet.
Mikäli tuotteen käsittely- ja toimitusaika jostain syystä viivästyy, pyrimme ilmoittamaan siitä mahdollisimman pian.
TUOTTEEN OSTO
Tilaaminen
Tilauksen
yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa nimi, toimitusosoite,
sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero/ puhelinnumerot.
Asiakas
sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin
sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia.
Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät Laatugrillit.fi:n kotisivulla.
Laatugrillit.fi:n
asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja Laatugrillit.fi sitoutuu olemaan
luovuttamatta tietoja eteenpäin muille kuin tässä sopimuksessa
mainituille osapuolille.
Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu
sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen
jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan.
Tilauksen jättämisen jälkeen
Laatugrillit.fi lähettää automaattisesti tilausvahvistuksen, jossa on
nähtävillä tilauksen tiedot ja tilausnumero.
Sitova kauppasopimus
tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen. Järjestelmä vahvistaa
tilauksen automaattisesti sähköpostilla.
Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä - esim. huonosta saatavuudesta johtuen.
Laatugrillit.fi:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai
maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja etukäteen
maksettujen rahojen palauttamiseen.
Kaikki
Laatugrillit.fi-kauppapaikassa myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne
ovat. Mikäli asiakas ei hyväksy tuotetoimituksen sisältöä, tulee tuote
palauttaa 14 päivän kuluessa. Ennen palautusta tulee asiakkaan olla
yhteydessä asiakaspalveluun tarkkojen palautusohjeiden saamiseksi.
Selvissä
tuote- tai hintavirhetapauksissa Laatugrillit.fi voi vedota erehdykseen,
esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan
olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.
Tuotekuvissa esiintyvät tuotteet saattavat poiketa tarjotusta tai sisältää tuotteita,
jotka eivät kuulu kyseiseen kokoonpanoon.
Hinnat
Verkkokaupan
hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimitusta.
Tuotekohtainen toimitusmaksu on nähtävissä kunkin tuotteen
tuotekortissa. Mikäli asiakas haluaa ostaa useampia tuotteita, ovat
tuotteiden toimituskulut kokonaisuudessaan nähtävissä ostoskorissa, kun
tuotteet on lisätty sinne.
Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät
verkkokaupassamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on myös
asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisen ajan
kuluessa siitä, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita.
Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.
Selvissä
hintavirhetapauksissa Laatugrillit.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos
kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt
ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 1500 euron tuotetta
erehdyksen vuoksi myydään 150 eurolla.
Toimitus
Tilaamisen
jälkeen asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa. Vahvistuksen
puuttuminen tarkoittaa, että tilaus ei ole rekisteröitynyt
järjestelmäämme. Tämänlaisessa tapauksessa on asiakkaan otettava
välittömästi yhteyttä Laatugrillitin asiakaspalveluun.
Laatugrillit.fi toimittaa tuotteitaan asiakkailleen tuotekortissa ilmoitetulla käsittelyajalla.
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä
vaiheessa kun tilaus on jo käsitelty. Mikäli kuluttaja ei halua
vastaanottaa tilaustaan on toivottavaa, että asiakas ottaa yhteyttä
Laatugrillitin asiakaspalveluun mahdollisimman pikaisesti.
Tavaran
kuljetuksen aikana Laatugrillitistä asiakkaalle Laatugrillit.fi vastuussa mikäli
tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Tavaran kuljetuksen
aikana asiakkaalta takaisin Laatugrillittiin on asiakas tai Suomen Posti Oy
vastuussa mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana.
Jos
asiakas lähettää tavaraa takaisin Laatugrillittiinn, esim. takuuhuoltoon tai
tuotepalautuksena, asiakkaan tulee säilyttää palautusasiakirjat ja
postin kuittikopio/seurantanumero.
MAKSUEHDOT
Maksunvälittäjä:
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay
Maksutavat:
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Maksaminen:
Tuotteet ja toimituskulut maksetaan tilauksen teon yhteydessä verkkomaksulla tai
luottokortilla. Maksaminen ei edellytä rekisteröitymistä
kanta-asiakkaaksi.
Laatugrillit.fi-kauppapaikasta ei ole mahdollista tilata laskua vastaan tai postiennakolla.
Esitilattavien tuotteiden maksusta sovitaan tavarantoimittajan kanssa tehtävällä erillisellä sopimuksella.
Hintamme sisältävät ALV:n 24%.
Asiakkaan
maksettua tuotteet, hänen on odotettava kunnes selain palauttaa hänet
automaattisesti Laatugrillitin verkkokauppaan. Jos näin ei tapahdu, on
asiakkaan klikattava itsensä takaisin verkkopankin linkistä. Näin
varmistetaan, että tilaus rekisteröityy järjestelmään.
Tilauksen
jälkeen asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa. Vahvistuksen
puuttuminen tarkoittaa, että tilaus ei ole rekisteröitynyt
järjestelmään. Tällöin on välittömästi otettava yhteyttä Laatugrillit.fi:n
asiakaspalveluun.
Mikäli asiakkaalle ei ole käytössä mitään
verkkosivuilla ilmoitetuista maksutavoista, on Laatugrillitistä mahdollista
saada myös lasku lähetettynä asiakkaan sähköpostiosoitteeseen. Lasku
tulee suorittaa ennakkomaksuna ja tilaus lähtee käsittelyyn vasta
asiakkaan kuitattua laskun maksun asiakaspalveluun annettujen ohjeiden
mukaisesti.
Laskun saaminen vaatii, että asiakas lähettää
tilauksensa osoitteeseen: info@Laatugrillit.fi. Asiakkaalle lähetetään tämän
jälkeen lasku sähköpostitse, jonka asiakas voi maksaa normaalisti oman
verkkopankkinsa kautta. Tilaus astuu voimaan, kun asiakas on lähettänyt
asiakaspalvelun sähköpostiin maksetun laskun arkistointitunnuksen.
Jotta asiakkaalle voidaan tehdä lasku, tarvitaan asiakkaalta seuraavat tiedot:
Tilaajan nimi, toimitusosoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite
Tilattavien tuotteiden tuotenumero, tuotenimi sekä tilausmäärä
Toimitustapa (vaihtoehdot: Kotiin toimitus, nouto lähimmästä Postista, nouto Laatugrillitinn noutopisteestä).
Laatugrillit.fi-kaupppaikka on HTTPS-suojattu. HTTPS (Secure Hypertext Transfer Protocol) - yhteys
on suojattu yhteys, jonka väärinkäyttö tai luvaton seuraaminen on lähes
mahdotonta. HTTPS-yhteydessä tieto kulkee salattuna, joten esim.
käyttäjätunnukset tai salasanat eivät voi joutua vääriin käsiin.
Laatugrillit.fi:n
HTTPS-yhteys on suojattu SSL-menetelmällä. Tämän tekniikan avulla
varmistamme, ettei kukaan ulkopuolinen voi lukea, muuttaa tai häiritä
kauppapaikkamme ja asiakkaamme välistä tiedonsiirtoa.
SSL (Secure
Sockets Layer) -salausjärjestelmään luottavat mm. Nordean Solo -pankki,
Sammon verkkopankki, sekä lukemattomat muut turvallisia yhteyksiä
vaativat verkkopalvelut.
PALAUTUSOIKEUS
Tuotteillamme
on 14 vrk:n palautusoikeus. Edellytämme palautettavan tuotteen olevan
virheetön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakkaan tulee palauttaa se
alkuperäisessä myyntipakkauksessa hyvin pakattuna ilman ylimääräisiä
merkintöjä.
Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, toivomme, että
asiakas ottaa ensin yhteyttä asiakaspalveluumme, josta asiakas saa
palautusohjeet.
Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita emme ota palautuksena vastaan.
Virheettömän
tuotteen palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote voidaan
jättää suoraan ja sellaisenaan postin kuljetettavaksi, eikä palautus
kokonsa tai painonsa takia edellytä postin erilliskäsittelyä tai
muutakaan erilliskuljetusta. Muussa tapauksessa asiakas huolehtii itse
palautuskustannuksista.
Mikäli tuotteessa ilmenee virheitä, on
siitä otettava välittömästi yhteyttä Laatugrillitin asiakaspalveluun, jotta
voimme sopia tuotteen korjaamisesta, korvaamisesta tai palauttamisesta.
TAKUU
Takuu
on valmistajan tai maahantuojan vapaaehtoisesti antama lisäturva.
Takuun antaja vastaa tuotteen virheettömyydestä, toiminnasta ja muista
sille asetetuista laadullisista kriteereistä.
Tuotetiedoissa on
kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Laatugrillitistä lähetetyn
toimituksen mukana tuleva lähetyslista toimii takuutodistuksena.
Asiakkaan tulee säilyttää se koko takuuajan. Tarkemmat takuuehdot tulee
tarkistaa joko tuotteen mukana toimitetusta takuuehdoista tai suoraan
tuotteen valmistajalta.
Takuuaika alkaa tilausvahvistuksen - joka
toimii kuittina tai laskun päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan
verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet
eivät pidennä tai lyhennä takuuta.
Asiakkaan tulee noudattaa
tarkasti teknisten laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu
korvaa vain materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä
syntyneet viat.
Laatugrillit.fi vastaa tuotteessa mahdollisesti
ilmenevästä virheestä, vaikka takuuaika olisi jo päättynyt. Tämä
lakisääteinen virhevastuu kattaa myös tuotteet, joissa erillistä takuuta
ei ole myönnetty.
Mikäli tuotteessa on virheitä, vastaa
tavarantoimittaja korvaus- tai palautuskustannuksista. Huolto- ja
palautusjärjestelyt tulee aina sopia asiakaspalvelumme kanssa ennen
tuotteen palauttamista, jotta voimme omalta osaltamme varmistaa asian
moitteettoman hoidon.
Takuu, mahdolliset laatuvirheet
Tuotteillamme
on valmistajan tai maahantuojan normaali takuu. Takuuaika alkaa
tilausvahvistuksesta, joka toimii myös kuittina olevasta päiväyksestä.
Takuu ei kata tuotteen ohjeiden vastaisesta käytöstä syntyneitä vikoja.
Mikäli
asiakas havaitsee ongelmia toimittamissamme tuotteissa, auttaa
asiakaspalvelumme saamaan yhteyden tuotteen valmistajaan/maahantuojaan
ja varmistaa asian moitteettoman hoidon. Tarpeen tullen asiakkaan tulee
siis ottaa yhteyttä Laatugrillittiin myös näissä asioissa.
Mikäli
asiakkaan saama tuote on rikki tai viallinen tai tuote on väärä, voidaan
se lähettää asiakaspalautuksena Laatugrillittiiin tutkittavaksi (asiakkaan
tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ennen palauttamista). Tässä
tapauksessa palauttaminen on asiakkaalle maksutonta.